Garancia



Garancia nem vonatkozik a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkra, ezért kérjük, hogy használat előtt figyelmesen olvasd el a használati útmutatót!

Szavatosság, garancia

Sajnos előfordulhat nálunk is, hogy egy termék a gondos kiválasztás és tesztelések ellenére is meghibásodik, vagy nem működik megfelelően. Az ilyen jellegű panaszokat megpróbáljuk gyorsan és minél kevesebb kellemetlenséget okozva orvosolni.  Alapvetően garanciát adunk minden termékre az átadástól számított 12 hónapig. Ez alatt értendő a 3 napos azonnali cseregarancia is, ha ezt írásban (e-mailben) vagy telefonon jelzed. A garanciavállalás  - a 72/2005. (IV.21.) Korm. rendelet értelmében - nem terjed ki azokra a termékekre, melyek bruttó vételára kisebb 10.000 Ft-nál. A bruttó 10.000 Ft alatti termékekre cégünk 3 hónap teljes körű garanciát vállal. Garancia kizárása: a nem az általánosan elvárható, nem megfelelő gondosságú használat esetén, illetve ezzel összefüggő karbantartás elmaradása, vagy a  használati utasítás figyelmen kívül hagyása esetén, a nem rendeltetésszerű használat miatt részben, vagy egészen megsérült termékekre, fizikai behatásból adódó sérülésekre, amennyiben az nem gyártási hibából adódik, mechanikia sérülésre, feszegetésből, leejtésből származó törésre garanciát -értelem szerűen- nem vállalunk, valamint az e miatt bekövetkező közvetlen és közvetett károkért semmilyen felelősséget nem vállalunk! Nem érvényesíthető a garancia pl. a feszegetésből adódó eltört elemfedelekre,  a leejtett, leesett és eltörött termékekre, alkatrészekre, a próbaelemek huzamosabb használata miatt savkifolyásából adódó károkra. A kiárusítás alatt lévő, értékcsökkentett, termékeknél a garancia időtartama esetenként  eltérhet, ezt azonban a termékleírásban is egyértelműen jelezzük. Elemre, akkumulátorra azonnali cseregaranciát vállalunk, amennyiben a csomagolás láthatóan eredeti, bontatlan állapotban van! Az elemek, akkumulátorok szakszerűtlen kezeléséből adódó károkért nem tudunk garanciát vállalni (ilyen, ha az elem kimerül, vagy kifolyik és ezzel esetlegesen károsította a készüléket). Olyan termékre, mely használata közben rendeltetésszerű a kifogyása, kimerülése, teljesítmény gyengülése (pl. tollbetétek, filcek, elemek, akkumulátorok) garanciaként csak a 3 napos cseregarancia érvényesíthető, ugyanis akár 1 nap alatti is könnyedén ki lehet fogyasztani egy elemet, akkumulátort, filcet, vagy egy golyóstollat. Indokolt esetben természetesen csereterméket adunk ebben az esetben is. Ha nem áll rendelkezésünkre cseretermék  vagy a termék nem javítható, akkor pénz-visszafizetési garanciát biztosítunk, illetve hasonló terméket vagy más választott terméket biztosítunk, igény szerint. Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk-ban és a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadóak. A garanciális igényt jegyzőkönyvben rögzítjük. A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak. A törvényi szabályozás szerint a vállalkozásoknak törekednie kell a tizenöt napon belüli javításra vagy cserére. A garancia érvényesítéséhez legtöbb esetben az általunk kiállított Garancia levél szükséges, azonban ennek hiányában a Megrendelő neve, illetve a megrendelés időpontja is elegendő, ugyanis a rendszerünkben visszamenőleg egyszerűen ellenőrizni tudjuk a vásárlás pontos időpontját.

Elállás joga 

A távollevők között kötött szerződésekről szóló kormányrendelet (a törvényi előírás szerint 15 napos elállási joga van a fogysztónak) és az EU ide vonatkozó előírásain túl, az átvételtől számított harminc (30) napon belüli indok nélküli elállási jogot, azaz 30 napos (vagyis 15 + 15 napos) pénz visszafizetési, megelégedettségi garanciát biztosítunk a fogyasztók számára. Ez kizárólag a következő feltételekkel vehető igénybe:  

A visszajuttatott terméknek lehetőleg ugyanolyan állapotban kell lennie, mint ahogyan az  kiszállításra került (eredeti-, és ép csomagolás, az összes tartozékkal, ép címkékkel, és a vele kapott iratokkal együtt). A visszaküldés költségét a visszaküldő viseli. A termék árát a visszaszállítástól számított maximum 15 munkanapon belül kell megtéríteni a fogyasztó számára, amit természetesen igyekszünk lerövidíteni. 15 napon túli elállás érvényesítése esetén: amennyiben a terméket, vagy a termék csomagolását olyan állapotban küldik, vagy hozzák vissza, hogy azt nem lehetséges új áruként ismét értékesíteni, fenntartjuk a jogot, hogy az eredeti állapot (amennyiben ez lehetséges) visszaállításának költségét felszámítsuk, vagy a használt áruként történő értékesítésből adódó árkülönbözetet levonjuk az eredeti árból, vagy az ügyfél költségére a terméket visszaküldjük.  

Tájékoztatunk, hogy a hatályos törvények szerint nem vonatkozik elállási jog az átvétel után mechanikailag megsérült termékekre (pl. törött, repedt, stb), a helytelen használat miatt meghibásodott, megsérült termékekre, a beépíthető elektronikai alkatrészekre, a hiányos, tartozékok nélkül visszajuttatott termékekre. Az esetleges szállítási sérülések rendezésének egyetlen módja a jegyzőkönyv! Ha átvételkor a küldeményt sérültnek látod,  esetleg azt valaki már előtted felbonthatta, vagy hallhatóan csörög-zörög, mert pl. törötten érkezett, az átvételét mindenképpen mellőzd és írásban jelezd a konkrét problémát a csomagon, hogy miért nem veszed át! Vetess fel a postással, vagy a futárral azonnal jegyzőkönyvet, ugyanis e nélkül utólag nem tudod a kártérítési igényedet érvényesíteni! Elemre, akkumulátorra, izzóra, fénycsőre, fehérneműnek minősülő termékre csak akkor fogadunk el elállási igényt, amennyiben a termék csomagolása láthatóan még bontatlan állapotban van! Elállásra vonatkozó igényedet e-mailben (írásban), vagy személyesen kell bejelentened és nem szükséges indokolnodA vonatkozó szabályozás szerint nem gyakorolhatod az elállási jogot olyan termék esetében, amely a személyedhez kötött. Amelyet a te utasításaid, kérésed alapján, vagy kifejezett a kérésedre, egyedi rendelésedre, vagy részedre állítottak elő, szereztek be, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza. Gyorsan romlandó termék esetében sincs elállási jog. Hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetén, akkumulátor, elem esetén az elállási jog azonnal elvész, ha már csak a csomagolást megbontottad. Abban az esetben, ha a terméket a fogyasztó már használatba vette, nem vállaljuk a termék visszavásárlását, ezért azt visszajuttatjuk a fogyasztónak (vevőnek), a fogyasztó (vevő)  költségére. Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 17/1999. Kormányrendelet pontos szövegét a távollevők között kötött szerződésekről itt olvashatod: 17/1999. (II. 5.) Korm. Rendelet A fent leírtak kizárólag a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötött vásárlóink (fogyasztó) tekintetében érvényesülnek!  

  

Visszajuttatás:


Elálláskor a visszajuttatás költségei téged terhelnek, ezért annak módja általad teljesen szabadon választott. Lehet személyesen (nyitva tartási időben), vagy postázva is. A postázáshoz az egyszerű ajánlott küldemény (levél, csomag) elegendő, ugyanis normál esetben azt 1-2 munkanapon belül az egész ország területén kézbesítik. Kérjük, hogy ügyelj a csomagolásra, hogy a visszaküldött termék ne sérüljön a postázás folyamata során, valamint hogy a termék kereskedelmi csomagolását ne ragaszgasd össze, ne firkáld össze, ugyanis az is sérülésnek minősül. Minden kísérő okmányt (számlát is) mellékelj! Garanciális probléma esetében természetesen a felmerülő  posta költséget utólag visszatérítjük, de csak és kizárólag az ésszerű mértékig.

A jelenleg érvényes postai díjszabás szerint, ami 2016. január 01-én lépett érvénybe. Ajánlott levél költsége 100 g-ig 560 Ft, 100 g-250 g-ig 635 Ft, 250 g-500 g-ig 880 Ft, 500 g-750 g-ig 1.240 Ft. Egy normál csomag feladási költsége 0-2 k-ig 1.290 Ft, 2-5 kg-ig 1.490 Ft, 5-10 kg-ig 1.590 Ft, 10-20 kg-ig 1.790 Ft. Maximum ezeket az összeget térítjük vissza mi is. Felhívjuk a figyelmedet arra, hogy semmilyen esetben nem térítjük meg a -teljesen szükségtelen- kiegészítő postai szolgáltatások költségeit (pl. Elsőbbségi, Aznapi kézbesítés, Értékbiztosítás, Értéknyilvánítás, Saját kezébe, Törékeny, Start csomag, Start Plusz csomag, PPD Gyorsposta, E-mail értesítés, Porto, stb.)!   

FIGYELEM! Portósan, utánvéttel, vagy egyéb fizetési terheléssel érkező csomagokat semmilyen esetben nem veszünk át! Azt a TE költségeden, mérlegelés nélkül, azonnal visszafordítjuk!

A csomag beérkezését követően videokamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása is. Erre a későbbiekben történő félreértések, vitás kérdések elkerülése végett van szükség (pl. ha a visszaküldött termék, vagy a csomagolása sérült, vagy hiányos volt, stb.).

Amennyiben a fent leírtakban bármi nem egyértelmű, az esetleges problémák, vitás kérdések elkerülése végett még a visszajuttatás előtt mindenképpen vedd fel velünk a kapcsolatot és egyeztess az ügyfélszolgálatunkkal telefonon (06-1-783-5559; 06-70-490-2992), vagy írásban: info@hobbyrendeles.hu

Posta címünk:
3D Profi Fotó Kft - HobbyRendeles.hu
Budapest
Lónyay utca 41.
1093